luni, 15 august 2011

Constructia unui iaz de pesti de mari dimensiuni fara infrastructura - probleme

Multi doresc constructia unui iaz de mari dimensiuni, executata doar prin excavare, apa provenind din panza freatica. Bine inteles cerinta ar fi ca executia sa fie ieftina, intretinerea minima, iazul sa arate bine si sa fie sanatos si sa nu existe nici un fel de probleme legate de nivelul apei sau de calitatea ei.
In cele ce urmeaza raspundem la o solicitare:

Cerere: 
Buna ziua. 
Am o problema care ma opreste din inceperea unui mic vis. Vreau sa construiesc un lac pe 20 arii intr-o zona in care nu am acces la nici un rau sau izvor care sa treaca pe langa viitorul lac.
Am o fantana pe acel teren in care am dat de apa de la 3,5m. 
Daca o sa-i fac la lac o adancime de 5m, o sa am probleme cu apa din el? 
Nu vreau sa am un lac cu o apa statuta, pline de alge si urat mirositoare, in care pestii nu o sa reziste. 
Ma gandesc ca pe la 5m e panza freatica unde apa o sa se improspateze tot timpul. 
Am cautat foarte mult pe net rezolvare la aceasta problema dar nu am gasit nici o solutie, in afara de instalarea unei pompe care sa recircule apa, dar terenul unde vreau sa construiesc nu este accesibila, deoarece nu am sursa de electricitate. 
In speranta ca o sa primesc un raspuns pe mail, va multumesc anticipat.

Ranspuns la solicitare:
Buna ziua
In legatura cu visul Dvs va sfatuiesc sa fiti foarte circumspect:
- Verificati nivelul panzei din fantana. Acesta va fluctua precis in cursul sezonului. Diferente de ordinul metrilor face imposibila executia unui iaz functional.
- Apa dintr-o fantana nu va debita cantitatea suficienta de apa pt un lac de 20 arii. Fara pompa este imposibil si, cred ca Dvs ati dorit-o asa, nici fara izolatie nu va functiona. Apa se va pierde si va tinde sa egalizeze cu nivelul din panza freatica
- La lucrarile de aceasta marime Dvs aveti nevoie de unele autorizatii. Ma refer nu numai la autorizatia de constructie ci si de unele avize de la Apele Romane. Riscati sa fiti dati in judecata daca modificati nivelul panzei freatice sau daca poluati apa din pamant cu apa din iaz. Puteti avea conflicte cu vecinii foarte usor in acest caz, deoarece saparea unui bazin de aceste dimensiuni va reduce considerabil si nivelul apei din panza freatica.


Ref. la apa statuta, nu ati gasit solutie pe net deoarece nu prea exista in cazul Dvs. (pompe cu energie solara sunt de mica capacitate si ineficiente aici).
Daca ati sapa un asemenea iaz, veti avea, cu siguranta o balta in care nivelul apei va oscila 2-3 m (poate chiar mai mult, cu exceptia cazului in care panza freatica este legata de un curs subteran ce ar putea mentine relativ constant nivelul apei), iar Dvs nu veti avea un iaz sanatos si frumos.


Va sfatuiesc sa va ganditi bine inainte de a lua o decizie pripita


Cu stima

Attila Orlovszki

2 comentarii:

  1. Buna ziua vreau si eu sa construiesc o [balta] iaz de 20000 de m3 de apa pentru a iriga teren agricol suprafata iazului va fi in functie de cerintele inginerului ,se poate face asa ceva la ce adincime se poate sapa probabil cu draglina cit scade apa pe timpul veri ce sanse am va multumesc

    RăspundețiȘtergere

Informatiile de mai sus sunt pentru iubitorii de apa si natura.
Acest blog contine cea mai vasta baza de date si informatii tematice legate de iazuri naturale, piscine naturale, bazine, hidroizolatii si alte constructii acvatice
Opinia Dvs este importanta pentru noi.