joi, 29 septembrie 2011

Iaz de inot? Ce ma fac cu broastele?

Intrebare:  

Buna ziua, Doresc sa-mi construiesc o piscina... Eu inclin catre iaz de inot, sotia, "sa nu ne batem cuie in talpa". Problema ar fi broastele si algele. Am citit sfaturile de pe site dar nu au fost suficient de convingatoare. Avand in vedere experienta dvs, ce ne-ati mai putea sfatui? Multumesc


Raspuns




Iazurile (piscinele de inot) sunt un pic diferite de piscinele traditionale. Probabil ati citit mai multe despre ele. Ca sa fie cu adevarat functionale, trebuie sa se aiba in vedere multe aspecte legate de proiectare.
Referitor la broaste, personal am retineri minime fata de broaste. Fac baie cu placere, privindu-le sezand pe o frunza de nufar. Prezenta lor semnifica ca apa este sanatoasa.  Problemele cele mai mari cu broastele pot sa apara primavara, cand broastele din gradina Dvs se apuca sa depuna oua, ce se prezinta in forma unor siraguri foarte lungi de margele. In aceasta perioada se cere o atentie sporita si se extrag aceste oua din apa, pe masura ce apar. In caz contrar va puteti trezi cu sute de mormoloci. Dupa trecerea acestei perioade, aceste broaste dispar.  Pot aparea broaste de apa (cele verzi), dar si acestia pot fi tinuti sub control.  Personal si eu am o pereche in iazul nostru, si nu am de gand sa le gonesc din iaz.
Iazurile naturale au nevoie de intretinere, la fel ca si orice gradina. Neingrijite isi pierd farmecul.  Dar in nici un caz nu necesita volumul de munca al unei piscine, ce trebuie constant curat si tratat cu chimicale in cantitati imense. Intr-un iaz natural de inot nu este necesar sa mentineti peretii bazinului curat ca lacrima.  Sedimentele depuse se pot spala la inceput de sezon, ca mai apoi, prin utilizare regulata, deci prin barbotarea apei, sa se previna depunerile de alge.  
Si din punct de vedere a consumului de electricitate, acesta este net mai mic decat o piscina.

In final, cine nu ar dori sa poata inota intr-un mediu natural, cu apa curata, sanatoasa, vie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Informatiile de mai sus sunt pentru iubitorii de apa si natura.
Acest blog contine cea mai vasta baza de date si informatii tematice legate de iazuri naturale, piscine naturale, bazine, hidroizolatii si alte constructii acvatice
Opinia Dvs este importanta pentru noi.